Save on your hotel - hotelscombined.com

≡ Menu
Pinjaman ASB Maybank, Pinjaman ASB CIMB, Pinjaman ASB RHB, loan asb, syarat pinjaman asb, loan asb untung atau rugi, loan asb maybank, loan asb cimb, kelayakan asb loan, asb loan rhb, cara simpanan asb, apa itu asb loan,

Kalau ada duit banyak nak buat apa kan? Mestilah nak belanja sakan tanpa perlu risau akan duit itu berkurang. Sampai satu tahap, jatuh muflis atau bankrup sebab tak ada simpanan. Ramai je dalam kalangan masyarakat kita yang macam ni. Ini kerana mereka tidak buka mata tentang simpanan yang menguntungkan sebagai contohnya pelaburan. Ada banyak jenis pelaburan dalam pasaran kini. Semuanya dihujung jari. Ambil contoh, simpanan ASB. Tahukah anda bahawa simpanan ASB adalah bukan sekadar simpanan, tetapi adalah pelaburan jangkamasa panjang yang tidak kita sedari.

Akaun simpanan ASB atau Amanah Saham Bumiputra adalah akaun simpanan berbentuk pelaburan yang menyasarkan dividen tahunan kepada setiap akaun pelaburan yang berdaftar. Ambil contoh tahun ini anda simpan RM10,000 di dalam akaun ASB, tahun depan jumlahnya akan bertambah kerana wang pelaburan tersebut dilaburkan dalam urusan perbankan dalam membentuk pertumbuhan ekonomi. Sekiranya ekonomi negara meningkat dan bank mendapat banyak keuntungan pada tahun tersebut, pelaburan anda juga akan membuatkan hasil yang lumayan.

Untuk pengetahuan semua, akaun pelaburan ASB ada dua jenis iaitu pelaburan secara terus dimana anda mengeluarkan modal dan membuka akaun pelaburan ASB dengsn institusi kewangan berdaftar kemudian menerima hasil tahunan, manakala yang kedua pula adakah pelaburan berbentuk pinjaman. Sekiranya anda tidak mempunyai modal dan ada penyata kewangsn yang kukuh, anda diberi kelonggaran daripada pihak bank untuk membuat pinjaman untuk dilaburkan ke dalam akaun ASB.

Unit pelaburan boleh dibeli secara terus dengan kadar RM1 untuk 1 unit. Lot unit pelaburan yang dicadangkan adalah daripada 10,000 unit bermakna RM10,000. Jadi, kalau ada modal RM10,000, terus dah boleh buka akaun pelaburan ASB. Kalau tiada modal sebanyak itu, anda boleh buat pinjaman. Pinjaman yang ditawarkan oleh pihak bank adalah bermula daripada RM10,000 mengikut kelayakan dan tempoh pinjaman yang dibekalkan. Setiap bank bumiputra ada menyediakan pinjaman ASB ini dengan syarat kadar faedah yang berbeza mengikut bank dan tempoh tahun pinjaman dibuat.

Kita ambil contoh tempoh 30 tahun dengan pinjaman RM20,000  mengikut kadar faedah semasa dimana maybank adalah sebanyak 4.55% dan 5.8% mengikut jenis akaun, RHB pula adalah 4.4% dan 4.0% juga mengikut jenis akaun pinjaman, CIMB pula sebanyak 4.05% sama dengan AffinBank, BSN 4.1% dan Ambank sebanyak 4.35%. Lihatlah, kadar faedahnya berbeza tetapi jumlah pinjaman adalah sama, ini kerana ianya dikawal oleh bank yang berbeza. Lain bank lain caranya dan lain pula kelebihannya.

Dividen. Dividen ataupun agihan adalah berdasarkan kadar pertumbuhan keuntungan tahunan pelaburan tersebut. Jika bank mendapat banyak untung pada tahun tersebut, maka dividen anda juga akan meningkat. Sebagai contoh, dividen tahunan ASB yang terbaharu yakni 2019, adalah sebanyak 5.5%. Walaupun 5.5%, tetapi ianya duit simpanan kita yang dikembangkan sendiri oleh pihak bank. Kat mana nak cari pelaburan dalam bentuk menyimpan macam ni? Hanya dengan melalui ASB, pendapatan pasif yang anda idamkan adalah terjamin dan selamat kerana pelaburan ini dilindungi oleh PIDM.

Jadi, apa anda tunggu lagi? Kami dah bagi cara untuk simpan dimana wang anda untuk jangkamasa panjang. Selebihnya adalah bergantung kepada anda. Pelaburan berbentuk simpanan ini adalah sagat digalakkan untuk mengembangkan aset anda pada satu masa yang lama tanpa perlu membuat apa-apa. Fikir-fikirkanlah, daripada membazir kepada perkara yang tak sepatutnyaz apakata menyimpan sambik melabur?

{ 0 comments }

Haid Tidak Teratur

haid tak teratur, masalah haid, tempoh haid, kitaran haid, jarak haid normal, darah haid, ciri darah haid, haid wanita, haid perempuan, pertama kali haid, haid yang pertama,

Sepatutnya cukup bulan dah datang haid, tapi tiba-tiba sahaja macam lambat ataupun sepatutnya haid datang pada waktu tertentu, tetapi tiba-tiba macam awal sangat pula. Jnilah masalah yang sering dilalui oleh para wanita. Tahukah anda apabila ini sering berlaku, ianya menandakan bahawa anda sedang mengalami gejala haid tidak teratur. Anda mungkin risau memikirkan tentang haid yang tidak lawas pada masa yang sama bermacam-macam spekulasi dibuat. Namun begitu, kawalan haid yang tidak teratur adalah berpunca daripada masalah anda sendiri. Ya, benar, puncanya datang daripada kita. Mari kita kupas sedikit sebanyak berkenaan masalah haid yang tidak teratur ini.

[continue reading…]

{ 1 comment }

Susu Efferty

efferty ,ikhtiar hamil ,formulahamil drrai  ,proven success ,trust the process  ,result matters ,result efferty ,cara mudah hamil ,tips cepat hamil ,cara cepat hamil ,hamil ,ingin hamil ,cara cepat hamil setelah haid ,mengandung ,mandul ,kesuburan wanita ,kesuburan lelaki ,cara dapatkan anak ,cepat hamil ,efferty kulim ,efferty penang ,efferty kedah ,susu efferty ,susu efferty kulim ,susu efferty hamil

Adakah anda ibu hamil yang sedang bersedia untuk menyambut kelahiran? Tahukah anda ibu hamil memerlukan nutrisi dua kali ganda lebih banyak berbanding wanita yang tidak hamil? Ini kerana ibu hamil memerlukan nutrisi yang lebih demi untuk memastikan kandungan janin membesar dengan sihat dan sempurna sebelum dilahirkan. Kandungan janin yang sihat menjamin kelahiran yang selamat. Namun begitu, dengan hanya amalan pemakanan yang teratur sahaja tidak mencukupi untuk memastikan kelahiran cukup nutrisi. Anda memerlukan diet tambahan bukan sahaja untuk bayi, malah untuk diri sendiri demi memastikan ibu hamil juga sihat. Kalau ibu tak cukup nutrisi, kandungan janin apatah lagi? [continue reading…]

{ 0 comments }

Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Alam pekerjaan merupakan satu cabang dalam kehidupan yang perlu dilalui oleh setiap individu. Ianya adalah waktu anda menjalani rutin harian yang sama setiap harian bekerja untuk menampung kehidupan hinggalah mencapai usia tua. Namun begitu, apakah jaminan yang selamat untuk anda melalui alam pekerjaan ini dengan jayanya? Bak kata orang tua kita, kalau nak senang cuba lah mohon kerja kerajaan. Memang betul, bekerja dalam sektor kerajaan adalah alternatif mudah untuk anda melalui alam pekerjaan dengan mudah. [continue reading…]

{ 1 comment }
masalah asma,masalah lelah, masalah penat, masalah semput

Masalah asma atau gejala asma biasanya datang dan pergi begitu sahaja. Ianya kerap berlaku kepada kanak-kanak kerana kanak-kanak merupakan individu baharu yang masih belum mempunyai system ketahanan badan yang kuat untuk melawan penyakit asma. Asma merupakan penyakit kronik dan boleh juga menjadi kuat lazimnya disebabkan oleh salur pernafasan yang sempit berpunca daripada keradangan ataupun jangkitan salur pernafasan. Apabila ianya disebut jangkitan, maka punca utama yang boleh dikaitkan adalah melibatkan persekitaran, pemakanan dan juga alahan. [continue reading…]

{ 0 comments }

Minyak kelapa dara merupakan satu bahan organik yang tidak asing lagi bagi masyarakat timur tengah dan juga Asia. Terutamanya orang melayu, amalan penggunaan minyak kelapa dara sudah lama diterapkan dalam kehidupan seharian sebagai satu gaya hidup yang sihat. Ianya seumpama budaya masyarakat tempatan untuk menjaga kesihatan dan juga kecantikan baik luaran mahupun dalaman. Umumnya, khasiat minyak kelapa dara sebelum ini kurang diambil perhatian oleh masyarakat kita dan hanya digunakan sebagai produk sampingan masyarakat tempatan. [continue reading…]

{ 1 comment }
2015-11-30-03-15-26_deco

Al-Fatihah – Yus Jambu Meninggal Dunia

Kuala Lumpur: Pelawak terkenal, Yussry Edoo, 39, atau Yus Jambu meninggal dunia dipercayai akibat sesak nafas, kira-kira 12 tengah malam tadi. [continue reading…]

{ 0 comments }
12246784_10208161033732898_25955142253908140_n

Cara Dato’ Aliff Syukri Terlajak Laris Dan Isteri Didik Anak-Anaknya

Ape yg menarik dgn kehidupan Dato terlajak laris n Datin yg dikongsikan?

1. Dato & datin x pernah bg hp, tab, gajet2 kpd anak2. Jadual ank2 penuh dgn mase belajar bhs cina, india, english, mengaji dll. Mase lebih yg ade akn diluangkn bersame kluarga. [continue reading…]

{ 0 comments }
FB_IMG_1447845334360

Petua Atau Amalan Tradisional Untuk Mengatasi Masalah Jantung Tersumbat

Bahan untuk membuat jus untuk jantung yang tersumbat :  [continue reading…]

{ 0 comments }
FB_IMG_1447836727911

Petua untuk menghilang penyakit migraine

1. Merendam Tangan dalam Air Dingin

Merendam kedua-dua tangan anda di dalam air sejuk selagi anda boleh. Ini mungkin membantu melegakan kesakitan akibat migrain dengan cepat. Anda juga digalakkan untuk membuka dan menutup tangan anda semasa direndam di dalam air. [continue reading…]

{ 0 comments }